2010. április 18., vasárnap

Avatár: sci-fi és vallás

Nem láttam az Avatar című filmet. Viszont ez a kis képregény a thefunnyblog.org-ról megtetszett, és lefordítottam.

Az avatár szó nekem elsődlegesen vallási fogalom. Az istenség megtestesülése. Nem szeretem, amikor ilyen szakrális tartalmú szavakat lerángatnak a "sárba", hogy például a szórakoztató ipar hasznosítsa. Bár ha a Legfelsőbb lény önként vállalta, hogy leszáll a halandók közé - annyiszor az emberiség történetében -, és testet öltve a létünkkel járó minden mocskot, szennyet is elfogadta...

ÓRÁKKAL KÉSŐBB...

Megnéztem az Avatárt. Ennek fényében a kis rajz már nem is tűnik olyan humorosnak. A film "gyönyörű" példája az emberi önhittségnek. Az hiszik sokan, hogy a technika, a tudomány vívmányaival a birtokukban joguk van másokat lenézni, kifosztani. De előbb-utóbb jön az elszámolás. Pusztítjuk magunk körül a világot? Büntetlenül nem tehetjük, mert végül a saját fejünkre is pusztulást hozunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése