2010. augusztus 5., csütörtök

Sanghaji lányok


Szeretem a családregényeket. A történelem lélegző szövetébe beágyazódott, generációkon átívelő történetet, a családtagok egymás iránti gyűlölséges szeretetét, szerető gyűlölségét.

Szeretem a titkokat, amelyeket őrizni kell, hogy megőrizzenek. a titkokat, amelyeket ki kell mondani, különben megfojtanak.

Szeretem a nagy sorskérdésekre adott válaszokat – akár helyesek, akár nem. Tanulságosak, s talán segítenek az adott pillanatban jól dönteni.

Szeretem az árnyalatokra érzékeny jellemábrázolást, ahol nemcsak fekete vagy nemcsak fehér figurák léteznek, ahol a jellemek formálódnak, csiszolódnak.

Szeretem a kultúrák másságát, az egymástól elidegenítő, az egymást kiegészítő, egymással harmonizáló különbségeiket, és a hasonlóságokat, amelyek mégis összeforrasztják a széttöredezett darabokat.

Szeretem a Sanghaji lányokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése